Być jak influecer
fot. agustinus nathaniel / UNSPLASH.COM

Umysł młodego człowieka jest jak gąbka: nasiąka wszystkim, co dookoła. Dziś dookoła są influencerzy. Nie można unieważniać potrzeb, marzeń, pragnień, zainteresowań i sposobu życia nastolatków. Można natomiast z nimi rozmawiać.

Piotr Świątkowski: Dlaczego internetem i naszymi dziećmi rządzą youtuberzy?

Wojciech Kardyś: Pyta mnie pan, dlaczego jest tak, jak jest? Dlaczego dzieciaki zachowują się tak, jak się zachowują? Bo są dzieciakami. Podążają w świat, w którym nie ma ich rodziców. Jeśli rodzice chodzą do teatru, to one nie pójdą do teatru. Jeśli rodzice są na Facebooku, one będą na TikToku. Tworzą własną społeczność, bez dorosłych. Robiliśmy to w ich wieku. Szukanie niezależności jest naturalną potrzebą człowieka.

Czy TikTok, Instagram, WhatsApp i YouTube tworzą świat równoległy do świata realnego?

Absolutnie nie. Mamy jeden świat, w którym żyją obok siebie różne pokolenia. Żeby zrozumieć świat współczesnych pięćdziesięciolatków, trzeba się zaadaptować do sposobu ich myślenia. Ocenianie pięćdziesięciolatków prowadzi donikąd. Podobnie jest z pokoleniem Z. Nie można powiedzieć, że kolejne pokolenia są gorsze albo lepsze.

Pokolenie Z?

Tak nazywamy pokolenie urodzone w połowie lat dziewięćdziesiątych i po 2000 roku. Funkcjonują różne nazwy tego pokolenia: „generacja multitasking”, „Generation C”, „ciche pokolenie”, „Post-Millennials”. Dla pokolenia Z internet jest naturalnym środowiskiem komunikowania się i zdobywania wiedzy. Mówi się, że ludzie pokolenia Z urodzili się z telefonem w dłoni. Na pewno żyją w świecie konsumpcjonizmu. Szybko i sprawnie sięgają po informacje w sieci. Chętnie dzielą się z innymi wiedzą i właśnie dlatego publikują w internecie – nierzadko profesjonalne filmy o grach komputerowych, modzie i wszystkim tym, co ich interesuje, a co nie interesuje ich rodziców.

Zanim porozmawiamy o tym, co pokolenie Z pokazuje na YouTubie, z ciekawości zapytam, jak się nazywa pokolenie dzisiejszych trzydziestolatków i czterdziestolatków.

Jesteśmy pokoleniem Y, czyli ludźmi urodzonymi od 1980 roku aż do wczesnych lat dziewięćdziesiątych – w Polsce, ze względu na późniejsze narodziny kapitalizmu, a co za tym idzie – późniejsze pojawienie się nowych technologii, przyjmuje się, że urodzonymi do końca lat dziewięćdziesiątych. Pokolenie Z jest konsumpcyjne. Pokolenie Y dba o jakość życia i zdobywanie doświadczeń. Trzydziestoparolatkowie są dobrze wykształceni, pewni siebie, czasem określani terminem „milenialsów

Zostało Ci jeszcze 85% artykułu

Wykup dostęp do archiwum

  • Dostęp do ponad 7000 artykułów
  • Dostęp do wszystkich miesięczników starszych niż 6 miesięcy
  • Nielimitowane czytanie na stronie www bez pobierania żadnych plików!
Wyczyść

Zaloguj się

Być jak influecer
Wojciech Kardyś

urodzony w 1987 r. – Wojtek Kardyś, absolwent filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, specjalizuje się w szeroko rozumianej komunikacji internetowej, digital marketingu, influencerach, vid...

Być jak influecer
Piotr Świątkowski

urodzony w 1980 r. – autor słuchowisk i audycji historycznych w Radiu Poznań, dziennikarz Polskiego Radia w Poznaniu, współpracownik dominikańskiego miesięcznika „W drodze”, autor reportaży historycznych. W 2017 roku w Dom...

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze