Nowe bonusowe automaty

  1. Gry W Sloty Online: Progresywny jackpot może urosnąć do naprawdę dużych rozmiarów, jego rozbicie jest marzeniem wielu graczy i nie ma w tym nic dziwnego..
  2. Online Kasyno Recenzje - Co więcej, nie znaleźliśmy żadnych uszkodzonych linków do stron.
  3. Luckyzon Casino Pl 2025 Review: W ten sposób możesz wpływać na wynik gry, a także dobrze się bawić.

Spiny bonusowe kasyna

Kasyno Depozyt 5 Zł Cashlib Bez Weryfikacji
Jak już wiemy, Microgaming jest jednym z najbardziej znanych i popularnych dostawców oprogramowania kasynowego.
Kasyno Online Małe Stawki
Rainbow Riches został opracowany przez Barcrest i rozpoczął się w kasynach lądowych przed udanym przejściem do online.
Jeśli określony okres nie zostanie podany, wykluczymy Cię na minimalny okres 6 miesięcy.

Ruletka wygrywa kasyno

Hugo Casino 50 Free Spins
Informuję, że kasyna z tej grupy odmawiają współpracy i komentują wszelkie skargi ze względu na surowe przepisy RODO.
Opodatkowanie Wygranych Z Gier Hazardowych
Wyląduj trzy lub więcej w dowolnym miejscu na bębnach, aby zdobyć punkt przyłożenia i odblokować ulepszenia gracza.
Aktualne Losowanie Numerów Keno

Oswajanie śmierci
Oferta specjalna -25%

Święty Józef. Niedopowiedziana historia

0 votes
Wyczyść

Rdz 18,20-32 / Ps 138 / Kol 2,12-14 / Łk 11,1-13

Gdyby Pismo Święte stało się obiektem psychoanalizy, nadzwyczaj wdzięcznym materiałem badawczym okazałyby się zapewne listy św. Pawła, a szczególnie obecny w nich motyw śmierci. To, z jaką częstotliwością, fascynacją, a nawet – nie bójmy się tego powiedzieć – obsesyjnością używa się tam metafor związanych z szeroko pojętym umieraniem, mogłoby posłużyć za podstawę wielu śmiałych teorii dotyczących autora, jego niełatwego dzieciństwa, rodziny itd. Określenie powyższego motywu pism św. Pawła mianem „obsesyjnego” jest oczywistą ironią wobec dość powszechnego przekonania, że już samo myślenie o śmierci nosi w sobie znamiona choroby. Ale też nie do końca chodzi jedynie o ironię. Wydaje się, że w myśleniu św. Pawła jest w istocie coś obsesyjnego; coś, co można łatwo wziąć za chorobliwą fascynację śmiercią.

Św. Paweł pisze o niej namiętnie. Lecz jednak nie tak, jak to bywa w przypadku klinicznej obsesji, ale raczej tak, jak piszemy o czymś ulotnym i kruchym – o czymś, co właśnie odkryliśmy i co chcemy zapisać, by nigdy o tym nie zapomnieć. Tym, co zostało odkryte, wydaje się przede wszystkim prawda o śmierci jako bramie prowadzącej do życia. Nie chodzi tu jednak o dość oczywiste z naszej perspektywy uznanie w śmierci koniecznego etapu, który kończy ziemską egzystencję i otwiera część nową. Paweł pisze raczej o śmierci pojętej szerzej, o takiej, która jest wymiarem umierania dokonującego się już podczas życia na ziemi, a które to umieranie zakorzenione jest ostatecznie w śmierci Chrystusa.

Jeśli Paweł pisze o tak pojętej śmierci w sposób gwałtowny, to także dlatego, że zawiera ona w sobie rys czegoś przerażającego, o ile tylko nie potraktujemy jej jako czystej metafory przeżyć religijno-mistycznych. Umieranie rozciągnięte w czasie, będące świadomą rezygnacją z tego, co mogłoby się wydarzyć w naszym życiu, a co bezpowrotnie odchodzi, mija nas, nie jest ostatecznie rodzajem śmierci mniej przerażającym niż śmierć biologiczna. Możliwy do zauważenia u osób umierających gest kurczowo chwytanego dłońmi powietrza odsłania rzeczywistość szerszą – istniejącą w nas wszystkich niezgodę na to, by życie wymykało się z naszych rąk. Św. Paweł, sławiąc śmierć, występuje przeciwko odruchowi skrajnie naturalnemu.

To właśnie dlatego pisze on nam i sobie o umieraniu tak namiętnie – po pierwsze, by nie zapomnieć, że śmierć ofiarowuje nam o wiele więcej, niż moglibyśmy przypuszczać, po drugie, by nie dać się jej przerazić.

Oswajanie śmierci
Maciej Roszkowski OP

urodzony 15 kwietnia 1973 r. w Sławie – dominikanin, doktor teologii, członek Instytutu Tomistycznego w Warszawie, regens studiów w Polskiej Prowincji Dominikanów. W 1998 roku rozpoczął nowicjat w Zakonie Kaznodziejskim. Ś...

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze