Ruletka z krupierem I kasyno

  1. Gry Online Kasyno Maszyny Za Darmo: Gslot korzysta z oprogramowania kasyna od wielu najlepszych twórców gier na świecie.
  2. Gry Online Za Darmo Automaty - Kiedy tworzymy automat online, taki jak Beverly Hills, bierzemy pod uwagę wiele rzeczy.
  3. Podatek Od Gier Hazardowych: Oto trochę więcej informacji na temat naszego procesu recenzowania, który może uspokoić umysł.

Jakie kasyno online wykop

Nv Casino 50 Free Spins
Jest to jedna z pierwszych rzeczy, o które dbają gracze, ponieważ chcieli upewnić się, że otrzymują niezbędne bezpieczeństwo przez godziny, które spędzą grając.
Lilibet Casino Online Opinie
Aby zobaczyć, jakie specjalne funkcje będą dostępne w każdej grze, przewiń w dół do listy automatów do gier Fils.
Dotyczy to zwłaszcza graczy VIP, którzy regularnie grają na wysokie stawki.

Układy w pokera texas holdem

Online Kasino Gra Za 1 Zł
Nagrody, które pojawią się w podboju klubu, są wyjątkowe, takie jak żetony postaci Daveya Jonesa.
Gry Za Pieniądze Prawdziwe
Dzięki covid-19, spółka zależna GVC Holdings, zawiesiła rozgrywki pokerowe na żywo.
Automaty Do Gier Kasyno Za Darmo

fot. SHUTTERSTOCK

Dyskusja o diakonacie kobiet towarzyszy reformie Kościoła Rzymskokatolickiego przynajmniej od czasów ruchu biblijnego i liturgicznego, a potem obrad Soboru Watykańskiego II. Pojawiła się w kontekście przemian sakramentu święceń i przywrócenia diakonatu stałego. Dziś przykładem jej żywotności są postulaty niektórych środowisk kobiecych i zakonnych oraz poszczególnych Kościołów lokalnych. W Niemczech od 1997 roku w dniu liturgicznego wspomnienia św. Katarzyny ze Sieny, 29 kwietnia, obchodzony jest Dzień Diakonki (Tag der Diakonin), a obecnie postulatem przywrócenia diakonatu kobiet zajmuje się Droga Synodalna. Kolejne ustanawiane przez papieża Franciszka komisje debatują nad tą możliwością. Co wymaga tak rozległych studiów i dyskusji?

Kobiety i Jezus

Zacznijmy od Biblii. Diakonia to służba, zasadniczy wymiar życia Jezusa i wspólnoty zgromadzonej wokół Niego. Nowy Testament nie zna co prawda żeńskiej formy słowa „diakon”, ale wielokrotnie mówi o kobietach diakonach i o ich posłudze.

Najbardziej wyrazistym przykładem jest Febe. „Polecam waszej opiece Febe, naszą siostrę, która przebywa i usługuje Kościołowi w Kenchrach. Przyjmijcie ją w Panu godnie – jak przystało świętym – i pośpieszcie jej z pomocą w każdej potrzebie, bo i ona opiekowała się wieloma, a także mną samym” (Rz 16,1–2). Rangę tego tekstu w debacie o diakonacie kobiet przesłania większość polskich przekładów. W oryginale Febe nazwana jest nie tylko siostrą (gr. adelfe), ale też diakonem (w formie męskiej rzeczownika gr. diakonos) i przełożoną, zwierzchniczką (gr. prostatis). „Siostra”, podobnie jak „brat”, nie oznacza tu więzów krwi, lecz więzy duchowe: rodzinę Jezusa.

„Diakon” znika z przytoczonego przekładu Biblii Poznańskiej, mowa jest tam o czynności: „usługiwaniu”. W innych miejscach Nowego Testamentu, w których pojawia się ten rzeczownik, tłumacze stosują formę „diakon”. Dlaczego? Bo odnosi się albo do mężczyzn, albo płeć osób usługujących nie jest określona (por. Rz 12,7; Flp 1,1; 1 Tm 3,8.12). Sk

Zostało Ci jeszcze 85% artykułu

Wykup dostęp do archiwum

  • Dostęp do ponad 7000 artykułów
  • Dostęp do wszystkich miesięczników starszych niż 6 miesięcy
  • Nielimitowane czytanie na stronie www bez pobierania żadnych plików!
Wyczyść

Zaloguj się

Święcenia diakonatu dla kobiet?
prof. Elżbieta Adamiak

dr hab. nauk teologicznych. W latach 1998–2014 wykładowczyni na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od 2014 roku profesor teologii fundamentalnej i dogmatycznej na Uniwersytecie Koblenz-Landau w Niemczech. Aut...

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze