Komendy w pokerze

  1. Automaty Do Gry Z Darmowymi Spinami: Przed rozpoczęciem darmowej sesji gry gracz jest proszony o wybranie 1 z 10 jabłek, za którymi ukryte są wszystkie postacie.
  2. Legalne Kasyno Na Telefon - Kasyno oferuje również gry z krupierem na żywo, a także zdrapki i gry stołowe.
  3. Automat Do Gier 7 Piggies Gra Za Darmo Bez Rejestracji: Mimo to, przewaga pobierana przez kasyna musi być regulowana, ponieważ może być łatwo nadużywana przez pozbawionych skrupułów operatorów.

Kasyna do pobrania

Ethereum Casino Kod Promocyjny
Wkrótce doświadczysz tego dla siebie, jestem pewien.
Online Kasyno Polskie
Czy są turnieje w Yabby Casino.
Nie tylko to, ale będziesz musiał wydać trochę pieniędzy na testowanie każdej witryny.

Mobilny kasyna wartości kart 2024

Wygrana W Keno
Możesz grać w Koty i automat gotówkowy za darmo, a według nas jest to najlepsza opcja, aby wypróbować dowolne automaty po raz pierwszy.
All British Casino Pl 2025 Review
Karty paysafecard są całkowicie anonimowe, ponieważ są przedpłacone, a środki są przenoszone poprzez zastosowanie jednego 16-cyfrowego kodu.
Naobet Casino No Deposit Bonus

Różańcowa podróż
Oferta specjalna -25%

Święty Józef. Niedopowiedziana historia

0 votes
Wyczyść

Odmawianie różańca nieco przypomina podróż. Zwłaszcza długą Jazdą koleją — z jej miarowym stukotem kół, osobliwym rytmem kolorów za oknem, powtarzającymi się raz po raz motywami stacji i trakcyjnych słupów. Istotny wydaje się właśnie ów niespieszny, kołyszący rytm. To dzięki niemu wyprawa staje się tym, czym jest w swej istocie: oderwaniem od chaosu codziennych zajęć, nabieraniem dystansu, zmianą perspektywy oglądania świata i samego siebie. To właśnie rytm sprawia, że każda prawdziwa wędrówka jest nie tylko eskapadą w dal, ale i w głąb — usposabia do medytacji. To właśnie za sprawą rytmu przebyta droga ma zawsze pewien dodatkowy wymiar — rozgrywa się nie tylko na osi poziomej, ale też — jeśli tak można powiedzieć — na osi pionowej, w znamiennym układzie góra–dół.

Odmawianie różańca, podobnie jak podróż, można więc zacząć o dowolnej porze i w każdym niemal miejscu. Naturalnie, zarówno modlitwy, jak i wyprawy porą nocną mają swój specyficzny, podszyty jedwabistym srebrem, ciemnogranatowy odcień, któremu niepodobna odmówić uroku. Pewne miejsca nadają im osobliwy klimat — zasadniczo jednak ani miejsce, ani czas nie stanowią dla obydwu istotnej przeszkody. Ważne wydaje się raczej usposobienie: to, czy się chce wyjechać, a więc coś zostawić, czy też nie.

Symbolicznym znakiem gotowości do podróży jest, co wydaje się oczywiste, spakowanie walizki i zamknięcie na klucz drzwi mieszkania. Nie dopełniając tych czynności, z góry skazujemy naszą podróż na niepowodzenie. Prawdopodobnie z powodu owych zaniedbań wrócimy do domu najbliższym pociągiem lub zgoła taksówką. Podobnie rzecz się ma z różańcem: trudności w jego odmawianiu są związane, jak się zdaje, z trudnościami w zamykaniu na klucz pewnych przestrzeni życia i nieudolnością w dobieraniu zawartości podróżnych kuferków. Zasada jest prosta, choć niełatwa w realizacji, wymagająca odwagi, hartu i pewnego treningu: zostawiamy w domu wszystkie niepotrzebne rzeczy. Z czasem nabiera się w tym doświadczenia. Zawsze pomaga Jezus — wysyłający swych uczniów na wędrówkę bez trzosa i boso, zatem bez niczego.

Odmawianie różańca, podobnie jak podróż, ma aspekt nie tylko czynny, ale i bierny. Naturalnie jest w jakimś sensie zdobywaniem, podbojem nowych horyzontów, lecz może bardziej jeszcze jest przyjmowaniem, powierzaniem się coraz to nowym pejzażom — choćby to były trudne do ogarnięcia i objaśnienia krajobrazy Łaski, zdumiewające widoki na czerwcowe łąki i splątaną sieć dróg Bożego Królestwa. Podróżny niezaprzątnięty grzebaniem w torebce, nieobciążony w czasie wędrówki przesadną troską o rzeczy (bo ich nadmiar zostawił w domu pod czujną opieką zamków i Anioła Stróża) więcej dostrzega i przyjmuje. Oby nic nie zakłócało mu kontaktu z odsłaniającą się za oknem jasną smugą obejmującej świat zbawczej miłości. Odmawianie różańca — podobnie jak peregrynacja — wymaga oczyszczenia. Ale też samo w sobie — pod pewnymi względami — oczyszcza, nieuchronnie odwraca wzrok od pasjonującego skądinąd kłębowiska mód i sensacji, i kieruje ku niewzruszonej skale Tajemnicy.

Istotnym warunkiem istnienia różańca i podróży jest właśnie tajemnica. Po cóż mielibyśmy wstawać z fotela przed telewizorem, gdyby nie owo skryte w nas, niezrozumiałe przekonanie, że nie wszystko jest jasne? Po cóż mielibyśmy się kręcić po pokoju, przestępować z nogi na nogę, wyglądać przez okno i to przez wiele dni, aż do czasu, gdy z ulgą wciągniemy w nozdrza niepokojący zapach kolejowych podkładów? W jaki sposób można by było wyjaśnić ów dziwny, chroniczny stan, gdyby nie było już nic do odkrycia? Jaki cel miałyby rytm, oczyszczenie i ufność — podstawowe składniki podróży — jeśli nie ten, by doprowadzić nas do niedającego się z niczym porównać doświadczenia Tajemnicy? Tajemnica jest więc jedną z istotnych przyczyn pielgrzymowania. Różaniec jest istotnym sposobem obcowania z Tajemnicą.

Tajemnica — wiedzą o tym wszyscy wytrwale odmawiający różaniec — jest tajemnicą miłości. Odmawianie różańca można porównać do podróży ku miejscom i zdarzeniom, w których owa Miłość objawiła się w sposób szczególny, do cierpliwego czuwania przy owych miejscach po to, by Miłość nas przemieniała i dzięki temu promieniowała na świat. Oglądany krajobraz — wiedzą o tym podróżni — zmienia nas. Nieraz nie do poznania. Użycza nam czegoś z siebie i czyni nas, jeśli tak można powiedzieć, swym rzecznikiem. Odmawiając różaniec, przyjmujemy na siebie szyderstwo, biczowanie i śmierć. Odmawiając różaniec, przyjmujemy na siebie Ducha, zmartwychwstanie i moc.

Różańcowa podróż
Wojciech Kudyba

urodzony 18 września 1965 r. w Tomaszowie Lubelskim – polski poeta, krytyk, historyk literatury, norwidolog, doktor nauk humanistycznych KUL. Żonaty, mieszka w Nowym Sączu....

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze