Po co ta obrona?
fot. marcus wallis / UNSPLASH.COM

We wrześniu minęła 25. rocznica powrotu katechezy do szkół. Spodziewałem się więc, że tu i tam przeczytam rzetelne analizy minionego ćwierćwiecza. Zaglądałem do gazet i na portale internetowe, ale niewiele znalazłem. Niezrażony napisałem na swoim facebookowym profilu: „Czytał ktoś sensowny tekst podsumowujący 25 lat katechezy w szkole? Ani życzeniowe zaklinanie rzeczywistości, ani ideologiczną krytykę, ani opis pojedynczych przypadków, tylko rzeczową analizę, jak się sprawy mają. Ktoś? Coś? Wersja papierowa lub wirtualna”. Nikt nic nie polecił. Podobny tekst napisałem na Twitterze. Dostałem kilka linków. Jeden z Biura Prasowego Konferencji Episkopatu Polski! Dzięki niemu zagłębiłem się w raport zatytułowany „Nauczanie religii w polskich szkołach w świetle badań empirycznych”, czyli materiały przygotowane przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego SAC na konferencję prasową „Nauczanie religii w szkole – 25 lat doświadczeń”. Komentarzem do danych statystycznych był oficjalny komunikat mówiący, że „Poziom uczestnictwa uczniów w lekcjach religii w szkole utrzymuje się na przestrzeni lat i wynosi ok.

Zostało Ci jeszcze 75% artykułu

Wykup dostęp do archiwum

  • Dostęp do ponad 7000 artykułów
  • Dostęp do wszystkich miesięczników starszych niż 6 miesięcy
  • Nielimitowane czytanie na stronie www bez pobierania żadnych plików!
Wyczyść

Zaloguj się

Po co ta obrona?
Paweł Kozacki OP

urodzony 8 stycznia 1965 r. w Poznaniu – dominikanin, kaznodzieja, rekolekcjonista, duszpasterz, spowiednik, publicysta, wieloletni redaktor naczelny miesięcznika „W drodze”, w latach 2014-2022 prowincjał Polskiej Prowincji Zakonu Kaznodziejskiego. Obecnie mieszka w Dom...

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze