okładka książki Czy pierwszy milion trzeba ukraść Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie Brian Engelland na niebieskim tle czerwona męska mucha w złot symbole dolara na zapięciu krzyż
fot. EPA

Odpowiedzialny biznes po katolicku

, 0 recenzji

Dla wszystkich, którzy uważają, że udany biznes mierzy się nie tylko wysokością zysku, ale przede wszystkim liczbą zadowolonych klientów i pracowników, ta książka będzie prawdziwą ucztą i inspiracją.

Brian Engelland, profesor i wieloletni praktyk biznesu, pisze, że ten, kto prowadzi własną firmę „wciąż może – i musi – pozostać człowiekiem uczciwym, moralnym, działającym w zgodzie z nauką Kościoła”. Bogate doświadczenie biznesowe, a także ogromna wiedza teoretyczna pozwoliły mu napisać dobrą książkę. Dobrą, bo wyrastającą z głębokiej potrzeby „robienia właściwych rzeczy we właściwy sposób”. Głównym jej przesłaniem jest więc pomoc przedsiębiorcom w rozwijaniu organizacji w sposób etyczny i spójny z wyznawanymi wartościami.

Dowiemy się m.in.: Jak uczciwie prowadzić biznes i firmę? Dlaczego jest to istotne dla osiągnięcia sukcesu? Z jakich narzędzi i standardów korzystać, aby było to możliwe? Jak budować relacje biznesowe w oparciu o wzajemne zaufanie? W jaki sposób rozwijać potencjał i motywację swoich pracowników? Jak działać i kształtować wizerunek, aby stać się tzw. love brandem? Co i dlaczego warto robić, aby tworzyć wiodące na rynku produkty i usługi, zachęcające klientów do ich zakupu?

Papież Franciszek, przemawiając w Kongresie Stanów Zjednoczonych, powiedział: „Biznes to szlachetne powołanie. (…) Firmy angażują się w wielkie przedsięwzięcie udostępniania wszystkim dóbr, aby każdy mógł doświadczać prawdziwej wolności, jaką daje posiadanie. Poprzez tworzenie wartościowych produktów, wycenianie ich na przystępnym poziomie i szeroką ich dystrybucję, przedsiębiorstwa pomagają ludziom pełniej żyć. Jest to niesamowita odpowiedzialność”.

Jak wcielać i rozwijać ją w organizacji? Dobrym pierwszym krokiem będzie lektura tej książki.

Magdalena Kaniewska o książce Czy pierwszy milion trzeba ukraść? Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie, Brian Engelland, Wydawnictwo W drodze, Poznań 2022

Artykuł pochodzi z miesięcznika W drodze W drodze 2022, nr 05. Kup cały numer.

|
Wyczyść