Piskorski kasyno

  1. Ruletka Jak Wygrać: Powinniśmy wyjaśnić zasady i uczynić je legalnymi we wszystkich 50 stanach.
  2. Jackpot Bells Jak Grać - Realtime Gaming (większość połączeń RTG) działa w branży kasyn od początku Gier online.
  3. Blackjack Kasyno: Bufet jest często bardzo ruchliwym obszarem kasyna, a po raz kolejny, jeśli zauważysz, że niektóre automaty zostały umieszczone w pobliżu linii, w których ludzie muszą czekać, aby uzyskać dostęp do bufetu, to uczciwy zakład, że te automaty zostały ustawione z wyższymi procentami wypłat.

Nowe kasyna online bonusy bez depozytu

Dolly Casino Pl 2025 Review
Powinieneś nosić czerwone ubranie, podczas gdy hazard jest azjatyckim przesądem, który był popularny w filmie Kung Fu Mahjong.
Automat Do Gier Dragon Spin Gra Za Darmo Bez Rejestracji
Nie tylko jest to jedno z najważniejszych terytoriów w Europie, ale jest to jeden z najbardziej wpływowych krajów w historii ludzkości.
Uważamy, że jest to wysoce nieprawdopodobne, ponieważ jak w ogóle można nie lubić czegoś, co smakuje tak dobrze.

Sprawdź keno

Legalne Kasyno Internetowe
Kasyno nie odpowiedziało na nasze próby naciśnięcia sprawy.
Ruletka Czarne Czerwone
Firmy obsługujące karty kredytowe często traktują hazard online.
Kasyno Siemianowice

Nasza utracona wolność
fot. chris stenger / UNSPLASH.COM

Nasza utracona wolność

Już pierwsze zdania książki Timothy’ego Snydera przykuwają uwagę. „Być może w 2010 roku zaszło coś więcej, niż sądziliśmy. Być może kaskada zdarzeń dzielących katastrofę smoleńską od prezydentury Trumpa była erą transformacji, którą przeoczyliśmy. Być może prześlizgujemy się z jednej wizji czasu w drugą, gdyż nie dostrzegamy, jak kształtuje nas historia i jak my sami kształtujemy historię”. Snyder w Drodze do niewolności bije na alarm: po doświadczeniu totalitaryzmów zbyt pospiesznie zadęliśmy w tryumfalne trąby, obwieszczając czas praw człowieka i pokoju. Kolejne formy zniewolenia czają się u naszych bram, a my stoimy bezradni, niewiele rozumiejąc z tego, co się dzieje wokół nas. Gdzie szukać klucza do zrozumienia współczesnego świata? Tam, gdzie był on zawsze: w historii jako nauczycielce życia. Współczesne myślenie jest jednak całkowicie ahistoryczne. Miotając się pomiędzy nieuchronnością (musi być tak, jak jest, i nie ma się co temu dziwić) a wiecznością (naród cyklicznie przeżywa wielkie tragedie swej historii), nie jesteśmy w stanie wyciągnąć wniosków z rozgrywających się na naszych oczach wydarzeń. Jak to się stało, że zawiązaliśmy sobie przepaski na oczach?

ZSRR 2.0

Za wcześnie ogłoszono koniec historii, jak pisał w swoim głośnym eseju Francis Fukuyama. Upadek imperium sowieckiego w 1991 roku interpretowano jako ostateczny zmierzch zimnej wojny. Wierzono, że na całym świecie zapanuje demokracja, wolny rynek, a prawa człowieka będą już zawsze przestrzegane. Że skoro upadło „imperium zła”, to wszyscy podążą drogą szczęśliwości wskazaną przez Zachód. Jelcynowski karnawał wolności z lat dziewięćdziesiątych rozczarował Rosjan. Realne zderzenie się z państwem dopiero co odzyskanym przez obywateli – z faktycznym stanem gospodarki, ze zbrodniami dokonanymi przez system stalinowski, z ujawnieniem hańbiących czynów Armii Czerwonej – spowodowało, że większość Rosjan nie rozpoznawała swego państwa. Nie było ono ich dawną Rosją. Ta nowa Rosja to jakiś karykaturalny twór, z którego Europa szydzi; ta dawna to imperium, przed którym wszyscy drżą. Po Jelcynie pojawił się Putin, który głosił Rosję wielką, rozciągającą się od Władywostoku do Lizbony. Europa uśmiechała się z wyższością. Zabrakło przenikliwości, by dostrzec, że w rzeczywistości imperium sowieckie nie rozpadło się, a jedynie potknęło. Dostało zadyszki, ale nie sczezło ostatecznie. Nie odłączyły się przecież od Rosji ani Kaukaz, ani Kałmucja, nawet nie Buriacja i nie Jakucja. Gdy Zachód zaprzątnięty był troską, aby arsenał atomowy dawnego Sojuza ni

Zostało Ci jeszcze 75% artykułu

Wykup dostęp do archiwum

  • Dostęp do ponad 7000 artykułów
  • Dostęp do wszystkich miesięczników starszych niż 6 miesięcy
  • Nielimitowane czytanie na stronie www bez pobierania żadnych plików!
Wyczyść

Zaloguj się

Nasza utracona wolność
Marcin Cielecki

urodzony w 1979 r. – polski poeta, eseista, recenzent, pisarz.  Autor m.in. zbioru esejów Miasto wewnętrzne, książek poetyckich Ostatnie Królestwo, Czas przycinania winnic....

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze