Gdzie grać w pokera

  1. Gry Hazardowe Bez Pieniędzy: Lokalizacja wartości jackpota różni się w zależności od gry.
  2. Bonus W Kasynie 400 - Niestety, klienci ze Szwecji nie mogą wziąć udziału w bonusie powitalnym.
  3. Casino Online Za Pieniadze: Jesteśmy legalni, w pełni licencjonowani i regulowani, więc możesz mieć pewność, że grając w Spin Palace, grasz w bezpiecznym i niezwykle bezpiecznym środowisku.

Najczęstsze liczby w jackpot

Jackpot Do Której Godziny
Głównym celem gry jest postawienie zakładu Na Rękę 2 lub 3 kart, aby zdobyć punkty bliskie 9, aby wygrać.
Red Stag Casino Pl 2025 Review
Ten dostawca często łączy klasykę i popularne tematy.
Podczas gdy nieprawidłowe wyniki powodują utratę wcześniej przyznanej nagrody, właściwy wynik podwaja wygrane.

Najlepszy wirtualny kasyna jak liczyc karty

Kasyno Online Ecopayz Bez Weryfikacji
Istnieje anegdota, która mówi, że koń był tak duży i silny, że nikt nie mógł go oswoić.
Keno Wyniki Keno
Strona jest zaszyfrowana, więc dane osobowe graczy są zawsze prywatne.
Zakłady Online W Kasynie

„Preludia” Fryderyka Chopina

„Preludia” Fryderyka Chopina

Oferta specjalna -25%

Święty Józef. Niedopowiedziana historia

0 votes
Wyczyść

Chopin: Preludia, Rafał Blechacz (fortepian), Deutsche Grammophon 2007

Nic na to nie poradzę. Nie jestem zachwycony. Nie jestem olśniony. Chwilami usatysfakcjonowany, prawda – ale to mi jakoś nie wystarcza. Choć nie czuję też zawodu, rozczarowania. O co więc chodzi? Przecież właśnie Rafał Blechacz – pierwszy od lat polski zwycięzca Konkursu Chopinowskiego, nasz „Małysz fortepianu”! – nagrał swój premierowy album dla prestiżowej wytwórni Deutsche Grammophon z wszystkimi preludiami Chopina (i dwoma nokturnami op. 62). Dlaczego więc zachwyca, skoro nie zachwyca?

Rafał Blechacz ma niewątpliwie wielki talent. Gra pięknym dźwiękiem. Nieskazitelnym i czystym. Ma też świetną technikę, która pozwala mu rozegrać najtrudniejsze (i najszybsze) pasaże bardzo pewnie, czytelnie, starannie (Preludium nr 3 G-dur). Ma jeszcze ten rodzaj wrażliwości, która ujawnia się zwłaszcza w miejscach lirycznych, nastrojowych i sennych, kiedy mimo zatrzymania czasu, zawieszenia akcji, śledzimy z napięciem i uwagą każdą nutę. Trwamy w niej, z nią i dla niej (choćby Preludium nr 2 a-moll, nr 6 h-moll).

Ale jest coś, co mnie nie przekonuje do końca – jeszcze… To jakaś miękkość, subtelność, brak drapieżności, dopełnienia dramaturgii, która powoduje, że słuchając tych Preludiów w interpretacji Rafała Blechacza, mam ochotę użyć słów: miły, ładny, sympatyczny, które w przestrzeni muzyki – w przestrzeni słów o muzyce – nie znaczą nic. A nawet gorzej: zaczynają wydawać nieprzyjemny rezonans, dudnić, trącać nie te alikwoty, które powinny. To może kwestia dojrzałości, przeżyć, ran.

Kiedy słucham Ivo Pogorelicia (chociażby podczas marcowego koncertu w Filharmonii Narodowej), kiedy słucham Piotra Anderszewskiego (ach, ten Chopin! – odwrócony, przetrawiony, prześwietlony, Chopin nie-Chopin), mam wrażenie, że ci artyści walczą z muzyką, a ten pasjonujący i żarliwy (tak, żarliwy!) pojedynek wciąga nie tylko ich, ale także mnie. W głąb, w poprzek, wbrew… Że ci muzycy niosą z sobą (i z muzyką, którą wykonują) tak wielki ból, sprzeczność, napięcie, że tylko mowa fortepianu może go wyrazić.

U Rafała Blechacza wszystko jest na swoim miejscu. Tylko na swoim miejscu. Za dużo wymagam? Nic na to nie poradzę.

„Preludia” Fryderyka Chopina
Tomasz Cyz

urodzony w 1977 r. w Tarnowie) – polski publicysta literacki i muzyczny, eseista, współpracownik „Zeszytów Literackich” i „Didaskaliów”. Był dramaturgiem Teatru Wielkiego Opery Narodowej za kadencji Mariusza Trelińskiego....

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze