3D sloty bez rejestracji bez pieniędzy

  1. Darmowe Obroty Bez Depozytu Kasyno Online: Fat Cat mobile slots pozwala uzyskać te same niesamowite Bling slots działania na iOS iPad lub iPhone lub Android tablet lub smartfon i to doskonale zoptymalizowany 5 bębnowy mobilny slot naprawdę dostarcza towary.
  2. Automat Do Gier 777 Diamonds Gra Za Darmo Bez Rejestracji - W pustce pozostawionej za sobą, Neosurf w szczególności pojawił się jako dobra alternatywa.
  3. Darmowe Gry Kasynowe Hazardowe: Podana transakcja nie została znaleziona.

Sloty bezpłatnie I bez rejestracji

Gry Kasynowe Na Prawdziwe Pieniądze
Są automaty oparte na filmach, są automaty oparte na powieściach, są automaty oparte na wyczynach muzyków, są automaty oparte na programach telewizyjnych.
Kasyno Gry
Jeśli któraś z tych 12 liczb jest zwycięską liczbą, Zakład się opłaca.
LottoSmile oferuje ponad pięćdziesiąt różnych gier loteryjnych z opcją zakupu jednego, dwóch i więcej kuponów oraz ofert specjalnych, takich jak syndykaty i zestawy.

Kasyno online szybkie wypłaty

żeton W Ruletce
St Georges Casino jest komplementarne do Diva Bingo na tej podstawie, że jego Big Time Gaming slots i Nolimit City slots.
Automat Do Gier 777 Diamonds Gra Za Darmo Bez Rejestracji
Gdzie mogę wysłać pliki.
Automat Do Gier Hidden Valley Gra Za Darmo Bez Rejestracji

Pastorki lesbijki i nowy ekumenizm

Pastorki lesbijki i nowy ekumenizm

Oferta specjalna -25%

Twarze i imiona

0 votes
Wyczyść

Rozmowy ze szwedzkimi pastorami luterańskimi to przeżycie, które trudno porównać z czymkolwiek. Miałem właśnie okazję odbyć kilka takich konwersacji podczas swej majowej podróży do tego kraju, kiedy z ekipą telewizyjną robiliśmy film o przemianach obyczajowych w Szwecji. Pastor Lars Gardfeldt przyszedł na spotkanie z grubą warstwą pudru na twarzy, w tęczowym szaliku i z wieloma pierścieniami na palcach. Jako praktykujący homoseksualista opowiadał nam, że największym wydarzeniem w dziejach Kościoła w ostatnich czasach była wystawa fotograficzna „Ecce homo” przedstawiająca Jezusa wraz z apostołami jako homoseksualistów i transwestytów. Wystawa została uroczyście otwarta w najważniejszej szwedzkiej świątyni – katedrze w Uppsali za zgodą najwyższego zwierzchnika Kościoła luterańskiego arcybiskupa Carla–Gustava Hammara.

Odwiedziliśmy więc arcybiskupa. Być może pastor Gardfeldt jest ekscentrykiem, ale arcybiskup – jakkolwiek by było, głowa Kościoła – to poważna figura. Od niego z kolei usłyszeliśmy, że można wierzyć w cuda opisane w Ewangeliach, bo są one jedynie pewnym sposobem narracji, charakterystycznym dla ówczesnej kultury; że wiara w zmartwychwstanie Jezusa nie jest dla chrześcijanina konieczna, apostołowie zaś mogli Go przecież oglądać w wizjach, a nie w rzeczywistości; że aborcji ani homoseksualizmu nie można nazywać grzechem itd.

W największe osłupienie wprowadziła nas jednak pewna pastorka lesbijka żyjąca od lat na plebanii w Sztokholmie ze swoją partnerką, również pastorką. Nie dawał nam spokoju wygląd jej okrągłego brzucha, zapytaliśmy więc, czy przypadkiem nie jest w ciąży. Kiedy potwierdziła, zapytaliśmy – w swojej naiwności – jak to się mogło stać, skoro żyje w związku z inną kobietą. Pastorka odpowiedziała, że kolega przyniósł jej w strzykawce „materiał genetyczny”, a ona wpakowała go sobie do pochwy. – Nie doszło między nami do żadnego zbliżenia – zastrzegła gwałtownie, abyśmy nie pomyśleli sobie o niej czegoś nieprzyzwoitego.

Zaproponowaliśmy jej, aby opowiedziała o tym przed kamerą. Zdecydowanie odmówiła, tłumacząc, że w Szwecji grasują neonazistowskie szwadrony śmierci i jeśli ich członkowie dowiedzą się, że jest ona w ciąży, to na pewno ją zamordują. Staraliśmy się uspokoić pastorkę, zapewniając, że nasz film będzie pokazany tylko w Polsce i nikt go w Szwecji nie zobaczy. Nie dała się jednak przekonać, mówiąc, że w Polsce również są grupy neonazistowskie i po takim wystąpieniu na pewno ją namierzą.

Jedynymi pastorami, z którymi znajdowaliśmy wspólny język nie tylko w sprawach moralności, lecz również wiary (na przykład, uznając synostwo Boże i zbawczą rolę Jezusa Chrystusa), okazywali się pastorzy w kościołach zielonoświątkowych, baptystów czy ewangelikan. Jednym z naszych rozmówców był m.in. zielonoświątkowy prezbiter Ake Green z Borgholmu – skazany na miesiąc więzienia przez sąd pierwszej instancji w Kalmarze za to, że skrytykował homoseksualizm podczas homilii w kościele. Wielkie wsparcie okazywali mu w czasie procesu szwedzcy katolicy – w odróżnieniu od luteran, którzy nie zostawili na nim suchej nitki. Co ciekawe, w wielu kwestiach katolicy i prawosławni w Szwecji mówią tym samym głosem, co nowe wspólnoty protestanckie, podczas gdy luteranie wtórują raczej ateistycznej lewicy.

O analogicznym zjawisku – tyle że w Stanach Zjednoczonych – pisze Tomasz P. Terlikowski w swej właśnie wydanej książce Kiedy sól traci smak. Etyka protestancka w kryzysie. To znakomity przyczynek do tego, by przemyśleć geografię nowego ekumenizmu (czy też ekumenizmu sytuacyjnego) i zobaczyć, gdzie mamy sojuszników, a gdzie nie możemy na nich w żadnym wypadku liczyć.

Pastorki lesbijki i nowy ekumenizm
Grzegorz Górny

urodzony 30 marca 1969 r. – polski dziennikarz i publicysta, redaktor naczelny kwartalnika „Fronda”, publicysta i reportażysta, autor wielu artykułów. W latach 2003-2009 publikował felietony na łamach miesięcznika „W drodz...

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze