Sloty owocówki online za darmo 2024

  1. Automat Do Gier Return Of Kong Megaways Gra Za Darmo Bez Rejestracji: Jeśli jesteś w kasynie online, otrzymasz całą gamę gier do wyboru.
  2. Starburst Darmowe Spiny - Sprawdź, czy używają szyfrowania SSL i oferują niezawodne opcje płatności.
  3. Kasyno Online Płatność Blik: William Hill Vegas to oddzielna sekcja witryny William Hill, oprócz głównego kasyna William Hill, oferująca własny kompletny wybór gier natychmiastowych, opartych na technologii flash, a zatem nie wymagających pobierania i instalacji jakiegokolwiek oprogramowania.

Darmowe gry kasyno do pobrania

Ruletka Na Pieniądze
Zwycięstwo i Detroit Lions rzadko należą do tego samego zdania, ale przy Nowym reżimie, igła wskazuje właściwy kierunek.
Remik Gra Karciana
Natura wariancji jest taka, że pewnego dnia możesz mieć szczęście po swojej stronie, a następnego dnia może się wydawać, że odeszła bez pożegnania.
Jedną z zalet jest szeroka gama odmian niektórych gier, które nie są często spotykane w lokalnym kasynie, takich jak francuska, Europejska lub hiszpańska ruletka.

Ruletka za darmo

Pobieranie Gry Na Klasyczny Automat Do Gier
Jedną z głównych rzeczy, które badamy na temat każdej witryny, są opłaty za płatności.
Automat Do Gier Dragon Lines Gra Za Darmo Bez Rejestracji
Następnie w naszym przewodniku chcielibyśmy omówić dostępne metody płatności.
Kasyno Internetowe Dla Polaków

Chopin według Janusza Olejniczaka

Chopin według Janusza Olejniczaka

Oferta specjalna -25%

Opowieści z Zielonej Krainy

0 votes
Wyczyść

Janusz Olejniczak, Chopin, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina 2008

Zaczyna się (Mazurek amoll op. 17 nr 4) tak od niechcenia, tak z niczego, z niebytu. Tak po prostu. Spokojnie, subtelnie. Lirycznie. „Musi pani śpiewać, jeśli chce pani grać na fortepianie” – miał powiedzieć Chopin do jednej ze swoich uczennic. „Śpiewam” – zdaje się mówić Janusz Olejniczak, grając na fortepianie Chopina. Na fortepianie Erard z 1849 roku. Fortepianie Chopina. Tak…

Ta płyta ma świetną dramaturgię. Składając różne utwory w jedną całość, można się łatwo zgubić, przedobrzyć. Tu jest dobrze, jest dobrze. Pięć mazurków (prócz wspomnianego jeszcze: cismoll op. 30 nr 4, gmoll op. 24 nr 1, Cdur op. 24 nr 2, emoll op. 41 nr 1) nastraja nas odpowiednio, tworzy odpowiednie Stimmung („Muzykę nazywamy poważną – pisał niedawno w „Dwutygodniku” prof. Bristiger. – I właśnie w związku z tym fenomenem filozofowie przeczuwają u człowieka jego związek z kosmosem. Język niemiecki nazywa takie zjawisko Stimmung, które po polsku mogłoby zostać nazwane »nastrojeniem« duszy. Czuję, że mazurki Chopina mają taki stały, zasadniczy i wspólny fundament, choć kiedy są ze sobą porównywane, wydają się bardzo różne”). Tak, różne. Ale ułożone tu w grupę brzmią tak blisko, znajomo.

Sonatę bmoll op. 35 Janusz Olejniczak gra tak, jakby chciał zwariować; jakby chciał, żebyśmy my zwariowali. Ostro, piekielnie, na granicy obłędu i snu. Chce wycisnąć z instrumentu wszystkie poziomy głośności (zwłaszcza te z górnej półki decybeli). Chce wydobyć (powiększyć) krzyk, ból, rozpacz. Aż wreszcie przychodzi do Marcia funèbre. Lento. Prawie dziesięć minut żałoby brzmiącej jak… nadzieja. Jak oddech. Paradoks za paradoksem.

Nokturn emoll op. 72 przecina ten obłędny sen spokojem. Ale w tym spokoju czai się jakiś nerw, pazur, który uwiera. Kiedy to się skończy?

Scherzo bmoll op. 31 – następne na liście – kontynuuje narrację skrajnych emocji. Spokój, uderzenie, przyspieszenie, spokój, uderzenie… Nie myślałem, że Chopin Janusza Olejniczaka tak bardzo wejdzie mi pod skórę. (I nie dziwię się, że nasza trzyletnia Bogna woli inne nagrania. Choć wciąż powtarza, że lubi Chopina).

Na szczęście dalej tylko dwa krótkie walce (Edur i cismoll op. 64 nr 2), które krzywdy zrobić nie mogą (choć przy drugim chciałoby się zawirować, tak bez zapamiętania). Wreszcie Nokturn cismoll. Zawieszenie. Śpiew. Śpiewać każdy może? Nie, nie każdy. (TC)

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze