Brian Engelland

jest profesorem zwyczajnym marketingu w Busch School of Business and Economics na The Catholic University of America i kierownikiem Katedry Biznesu i Ekonomii im. Edwarda J. Pryzbyly, posiada licencjat Purdue University, MBA University of Cincinnati oraz doktorat Southern Illinois University.

Zanim został naukowcem był kierownikiem ds. rozwoju produktu i pełnił szereg funkcji kierowniczych w dwóch korporacjach z listy Fortune 500. Później został prezesem agencji doradztwa marketingowego Engelland and Associates, która pomagała klientom skutecznie wprowadzać nowe produkty i usługi na całym świecie. Przed dołączeniem do wydziału na Uniwersytecie Katolickim pełnił funkcję kierownika działu marketingu na Uniwersytecie Stanowym Mississippi. 

Badania Engellanda skupiają się na tym, w jaki sposób dyrektorzy marketingu przetwarzają dane wejściowe przy podejmowaniu decyzji o tym, jak wprowadzać na rynek produkty i usługi. Oczywiście wiąże się to z badaniem osobistej etyki, cnoty i religijności decydenta marketingowego. 

Brian Engelland zdobył wiele nagród dydaktycznych i został mianowany stypendystą Stowarzyszenia Zarządzania Marketingowego. W 2013 roku został laureatem nagrody Society for Marketing Advances Lifetime Contributor to Marketing Award.

Z żoną Barbarą doczekali się trojga dzieci i, jak dotąd, ośmiorga wnucząt. 

Engelland jest Rycerzem Kolumba Czwartego Stopnia i Komandorem z Gwiazdą w Zakonie Rycerskim Świętego Grobu Bożego w Jerozolimie.

Nakładem Wydawnictwa W drodze ukaże się książka Czy pierwszy milion trzeba ukraść? Praktyczne zastosowanie wartości chrześcijańskich w biznesie (Force for Good: The Catholic Guide to Business Integrity).

Jak pisze autor:

Książka Czy pierwszy milion trzeba ukraść? zrodziła się z towarzyszącego mi w całej karierze zawodowej zainteresowania robieniem właściwych rzeczy, i to robieniem ich we właściwy sposób. (…) Napisałem tę książkę z myślą zarówno o praktykach biznesu, jak i o studentach kierunków biznesowych i starałem się nadać jej strukturę, która pomoże wyjaśniać wspomniane „co” i „dlaczego”. Dbałem o to, by pisać w sposób zwięzły i rzeczowy, a także ilustrować swoje przemyślenia przykładami. Mam nadzieję, że dzięki temu książka okaże się ciekawa.

Produkt dodany do koszyka

Zobacz koszyk Kontynuuj zakupy

Polecane przez W drodze